piątek, 2 września 2016

Ocenianie bez tajemnic


  1. Który poziom wymagań planujsz osiągnąć na koniec I semestru: podstawowy, ponadpodstawowy czy wykraczający?
  2. Czy wiesz, jaka ocena odpowiada danemu poziomowi wymagań?   
  3. Czy do osiągnięcia celu potrzebujsz dodatkowego wsparcia nauczyciela poza lekcjami obowiązkowymi?


Skala ocen
Elementy treści nauczania
Ogólne kryteria
wymagań edukacyjnych
Uwagi


dopuszczający
2
Niezbędne w uczeniu się, potrzebne do kontynuacji nauki.
Uczeń ma braki w opanowaniu podstaw programowych, wykonuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
 Minimum programowe dla tego obszaru to 40%  wymagań podstawowych


dostateczny
3
Najważniejsze w uczeniu się, o niewielkim stopniu złożoności, a więc przystępne;
Często powtarzające się w programie nauczania;
Uczeń wykonuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
Minimum programowe dla tego obszaru to 60%  wymagań podstawowych


dobry
4
Bardziej złożone, przydatne, ale nie niezbędne w opanowaniu treści na dalszym etapie nauki;

Zawarte  w podstawie programowej, rozszerzane, w sposób twórczy wykorzystywane.

Uczeń opanował znaczącą większość umiejętności podstawowych (min. 80%),

Uczeń poprawnie stosuje wiadomości, wykonuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne, podejmuje działania, które rozszerzają zakres wymagań podstawowych.
Pogłębienie i poszerzenie wymagań podstawowych. Minimum programowe dla tego obszaru to 70% wymagań podstawowych.


bardzo dobry
5
Złożone, trudne, ważne do opanowania;
Wymagające z korzystania z różnych źródeł;
Umożliwiające rozwiązywanie problemów
Pełne opanowanie treści programu nauczania.
Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności  określonych jako wymagania podstawowe i w swojej pracy realizuje zadania z zakresu wymagań ponadpodstawowych.
Prowadzi portfolio językowe
Minimum 85% wymagań podstawowych i 30% ponadpodstawowych.


celujący
6
Znacznie wykraczające poza program nauczania;
Stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia;
Wynikające z indywidualnych zainteresowań;
Zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości dodatkowych.
Uczeń posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania danego etapu, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia;
Prowadzi portfolio językowe
 Minimum 90% wymagań podstawowych oraz ponadpodstawowych, dodatkowo zadania wykraczające

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz