poniedziałek, 5 września 2016

Tematy zajęć dla klasy III

  1. Które tematy przewidziane w programie na ten rok szkolny są dla Ciebie szczególnie interesujące i chciałbyś je poszerzyć?
  2. Czy masz już pomysły na ciekawe lekcje w zakresie tematów przewidzianych w programie? 
  3. Czy w programie lekcji języka niemieckiego brakuje tematów, które chciałbyś poznać? 

Rozdział 1 - Sport ist in!


Uczeń: 
·   zna podstawowe słownictwo związane z opisywaniem ludzi, miejsc i czynności dotyczących najpopularniejszych dyscyplin sportu
·   korzystając z podanego słownictwa krótko opowiada, dlaczego powinno się uprawiać sport
·   krótko przedstawia znane mu sportsmenki / znanych mu sportowców, które / którzy uprawiają wybrane dyscypliny sportu
·   uzupełnia ankietę dotyczącą ulubionych i najnudniejszych dyscyplin sportu i przedstawia jej wyniki
·   przeprowadza z kolegą / koleżanką z ławki wywiad dotyczący jego / jej opinii o sporcie i na podstawie notatek krótko relacjonuje temat
·   w oparciu o schemat opowiada, w której dyscyplinie sportu jest dobry 
·   relacjonuje, jaki sport lubi uprawiać latem i zimą oraz krótko uzasadnia swój wybór
·   w oparciu o wysłuchane informacje prawidłowo uzupełnia luki w programie telewizyjnym na kanale sportowym
·   wyszukuje pożądane informacje w wysłuchanym tekście związanym z dniem sportu
·   na podstawie podanego słownictwa krótko opowiada o dniu sportu w swoje szkole


Rozdział 2 - Wetter, Landschaften, Tiere
Uczeń: 
·   zna podstawowe słownictwo związane z pogodą, opisywaniem krajobrazu i klimatu, światem roślin i zwierząt
·   prawidłowo nazywa strony świata
·   rozwiązuje krzyżówkę związaną z pogodą i tłumaczy hasło na język polski
·   w kartce z pozdrowieniami krótko opisuje pogodę podczas wyjazdu na narty i jej wpływ na sposób spędzania czasu
·   ogólnie opisuje w liście pogodę w czasie ferii zimowych
·   prawidłowo uzupełnia luki w tekstach o różnych regionach świata oraz odpowiada na pytania do tekstów
·   rozwiązuje krzyżówkę związaną z różnymi regionami świata
·   krótko opisuje wybrane zdjęcia, przedstawiając klimat danego obszaru i żyjące tam zwierzęta
·   przyporządkowuje podane regiony, rzeki, góry itd. do właściwych kontynentów
·   korzystając z podanego słownictwa, poprawnie uzupełnia luki w tekstach o regionach z różnych stref klimatycznych
·   uczestniczy w przygotowaniach projektu związanego z prezentacją wybranego regionu świata
·   wpisuje pod obrazkami właściwe nazwy zwierząt
·   w oparciu o wysłuchany tekst zaznacza na mapie Afryki trasę wycieczki oraz wyszukuje pożądane informacje
·   krótko opisuje klimat Polski oraz wymienia żyjące w tym kraju zwierzęta i rośliny
·   wyszukuje pożądane informacje w tekście słuchanym dotyczącym zwierząt domowych
·   przyporządkowuje grupom wyrazów oznaczających poszczególne zwierzęta odpowiednie pojęcia nadrzędne
·   odpowiada na pytania związane ze zwierzętami, w przypadku wątpliwości szuka odpowiedzi w internecie
·   krótko opisuje wybrane przez siebie zwierzę domowe
 
Rozdział 3 - Kleider machen Leute

Uczeń: 

·   zna podstawowe słownictwo dotyczące mody i ubioru, rodzajów sklepów; słownictwo związane z korzystaniem z usług i zakupami w sklepie odzieżowym oraz wymianą wadliwych artykułów
·   krótko podaje, przy jakiej pogodzie i jakich okazjach odpowiednie są ubrania przedstawione na obrazkach
·   w odpowiedniej formie wpisuje przymiotniki opisujące części garderoby
·   wykorzystując podane słownictwo, krótko opisuje postacie na zdjęciach oraz wybraną osobę z klasy
·   uczestniczy w przygotowaniach projektu związanego z pokazem mody
·   wykorzystując podane przymiotniki, poprawnie uzupełnia luki w tekście dotyczącym ulubionych rzeczy
·   krótko przedstawia własne zdanie na temat robienia zakupów w małym sklepie oraz w supermarkecie                                                                                                           


Rozdział 4 - Kunst 
 Uczeń:
·   zna podstawowe słownictwo dotyczące wydarzeń kulturalnych, sztuki, muzyki oraz nazw instrumentów muzycznych
·   wykorzystując podane konstrukcje uczestniczy w rozmowie na temat aktualnych imprez kulturalnych w wybranym mieście
·   przygotowuje w parach krótkie informacje o ciekawych wydarzeniach kulturalnych w swojej miejscowości
·   pisze krótki e-mail do kolegi / koleżanki o imprezie kulturalnej w swojej miejscowości, zaprasza go / ją na tę imprezę oraz wyjaśnia, dlaczego warto tę imprezę zobaczyć
·   uzyskuje informacje dotyczące ceny biletu, miejsca i czasu trwania wystawy
·   wyszukuje właściwe informacje w dialogach dotyczących upodobań czytelniczych rozmówców
·   korzystając z podanego słownictwa uczestniczy w rozmowie na temat upodobań czytelniczych
·   pisze krótki e-mail do kolegi / koleżanki i wykorzystując podane zwroty wypowiada się na temat pożyczonej od niego / niej książki
·   prosi księgarza o radę w sprawie prezentu urodzinowego dla kolegi, który chętnie czyta kryminały
·   formułuje proste, krótkie wypowiedzi pisemne zwalczające stereotypy dotyczące czytania / upodobań czytelniczych
·   prowadzi proste rozmowy o muzyce, ulubionych rodzajach muzyki, wykonawcach i zespołach muzycznych
·   krótko opowiada o instrumencie muzycznym, na którym gra
- krótko przedstawia swoją opinię na temat sztuki



Rozdział 5 - Farben meiner Welt 
Uczeń: 
·   zna podstawowe słownictwo oraz zwroty umożliwiające opisywanie siebie i innych osób, mocnych i słabych cech charakteru, słownictwo dotyczące mieszkania i warunków mieszkaniowych, wypoczynku i ofert wakacyjnych, podstawowych artykułów spożywczych, słownictwo związane z przyzwyczajeniami żywieniowymi oraz przepisami kulinarnymi
·   w oparciu o wysłuchany tekst przyporządkowuje podane cechy właściwym osobom oraz uzupełnia brakujące informacje w „listach gończych”
·   pisze krótkie ogłoszenie w celu nawiązania znajomości, w którym się przedstawia, opowiada o sobie i swoich zainteresowaniach
·   posługując się podanym słownictwem przeprowadza wywiad z kolegą / koleżanką, a następnie opisuje tę osobę na forum klasy
·   uzupełnia w grupie grafikę do tematu „Mieszkanie” i porównuje wyniki na forum klasy
·   wyszukuje pożądane informacje w wysłuchanych tekstach dotyczących warunków mieszkaniowych
·   przyporządkowuje nazwy mebli i urządzeń odpowiednim nazwom pomieszczeń
·   krótko odpowiada na pytania dotyczące swojej obecnej sytuacji mieszkaniowej oraz mówi, gdzie chce mieszkać w przyszłości
·   opisuje wybrane pomieszczenie
·   w rozmowie telefonicznej zaprasza do siebie kolegę / koleżankę z Niemiec oraz informuje,
·   wykorzystując podane słownictwo, poprawnie opisuje ilustracje związane z podróżowaniem
·   czyta ze zrozumieniem oferty wakacyjne dla młodzieży, 
·   na podstawie wysłuchanego tekstu poprawnie przyporządkowuje oferty wakacyjne zainteresowanym nimi młodym ludziom, a następnie krótko uzasadnia swój wybór
·   zwięźle opowiada, którą ofertę uważa za najbardziej interesującą dla siebie
·   przygotowuje w grupie prezentację ciekawej oferty wakacyjnej znalezionej w internecie
·   pisze kartkę pocztową z Berlina do kolegi / koleżanki ze Szwajcarii
·   zasięga odpowiednich informacji w punkcie informacji turystycznej
·   wykorzystując zebrane słownictwo, opisuje piramidę żywieniową
·   krótko opowiada o swoich zwyczajach żywieniowych
·   wyszukuje w przepisie kulinarnym pożądane informacje, przyporządkowuje mu odpowiedni tytuł i zdjęcie
- pisze prosty e-mail do znajomych z Niemiec na temat żywienia.


Rozdział 6 - Heute und morgen 
 Uczeń:
·   zna podstawowe zwroty umożliwiające opisywanie fotografii oraz słownictwo związane z sytuacją rodzinną, ze szkołą, w tym wyrażenia pomocne w opisywaniu problemów szkolnych i formułowaniu rad, słownictwo dotyczące zawodów, umożliwiające dyskutowanie o planach zawodowych oraz zaletach i wadach wybranych zawodów
·   zaznacza, co jest ważne w życiu, a następnie krótko o tym opowiada, wykorzystując podane zwroty i wyrażenia
·   w krótkim liście do przyjaciela / przyjaciółki z Niemiec opisuje swoją rodzinę oraz wyobrażenia na temat swojej własnej rodziny w przyszłości
·   krótko opowiada, jak ważna jest rodzina i jak wyobraża sobie w przyszłości własną rodzinę
·   pracuje w grupie nad przygotowaniem ankiety na temat roli przyjaźni w życiu, przeprowadza ankietę w klasie, a jej rezultaty przedstawia w formie krótkiej wypowiedzi pisemnej
·   wypełnia tabelę w oparciu o ilustracje dotyczące pozytywnych i negatywnych aspektów szkoły
·   krótko opowiada, co najbardziej lubi w swojej szkole, a co mu się w niej nie podoba
·   wyszukuje pożądane informacje w tekstach czytanych i słuchanych dotyczących szkoły i problemów szkolnych
·   przyporządkowuje definicje pojęciom związanym z życiem szkoły
·   udziela pisemnie kilku rad osobie, która panicznie boi się egzaminów
·   wykorzystując podane zwroty i wyrażenia odpowiada na e-mail osoby, która ma problemy w szkole
·   po wysłuchaniu opowiadania o wyborze drogi zawodowej określa główną myśl tekstu, sporządza krótką notatkę, a następnie zwięźle przedstawia treść opowiadania
·   wykorzystując podane sformułowania dyskutuje o wskazanych zawodach, wymienia ich zalety i wady

Rozdział 7 -Das große Wissensquiz
Uczeń:
·   zna podstawowe słownictwo związane z wiadomościami realioznawczymi, kulturoznawczymi i krajoznawczymi dotyczącymi krajów niemieckiego obszaru językowego
·   prawidłowo rozwiązuje kwiz dotyczący historii i polityki krajów niemieckojęzycznych
·   prawidłowo rozwiązuje kwiz dotyczący życia, zwyczajów i tradycji w krajach niemieckojęzycznych
·   przyporządkowuje nazwiska znanych muzyków, poetów i pisarzy odpowiednim portretom / zdjęciom
·   poprawnie łączy nazwiska niemieckich artystów z gatunkami muzycznymi
·   prawidłowo dopasowuje tytuły bajek braci Grimm do ich polskich odpowiedników
·   rozpoznaje charakterystyczne zabytki i dzieła sztuki krajów niemieckojęzycznych
·   tłumaczy na język polski wybrane zwroty w różnych dialektach krajów niemieckojęzycznych
·   właściwie uzupełnia zwroty idiomatyczne i przyporządkowuje im odpowiednie ilustracje













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz