- Który poziom wymagań planujsz osiągnąć na koniec I semestru: podstawowy, ponadpodstawowy czy wykraczający?
- Czy wiesz, jaka ocena odpowiada danemu poziomowi wymagań?
- Czy do osiągnięcia celu potrzebujsz dodatkowego wsparcia nauczyciela poza lekcjami obowiązkowymi?
Skala ocen
|
Elementy treści nauczania
|
Ogólne kryteria
wymagań edukacyjnych |
Uwagi
|
dopuszczający 2 |
Niezbędne w uczeniu się,
potrzebne do kontynuacji nauki.
|
Uczeń ma braki
w opanowaniu podstaw programowych, wykonuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o
niewielkim stopniu trudności.
|
Minimum programowe
dla tego obszaru to 40% wymagań
podstawowych
|
dostateczny 3 |
Najważniejsze w uczeniu
się, o niewielkim stopniu złożoności, a więc przystępne;
Często powtarzające się w programie nauczania; |
Uczeń wykonuje typowe zadania
teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
|
Minimum programowe dla tego
obszaru to 60% wymagań podstawowych
|
dobry 4 |
Bardziej złożone, przydatne, ale nie niezbędne w opanowaniu treści na dalszym etapie
nauki;
Zawarte w podstawie programowej, rozszerzane, w sposób twórczy wykorzystywane. |
Uczeń opanował znaczącą
większość umiejętności podstawowych (min. 80%),
Uczeń poprawnie stosuje
wiadomości, wykonuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub
praktyczne, podejmuje działania, które rozszerzają zakres wymagań
podstawowych.
|
Pogłębienie
i poszerzenie wymagań podstawowych. Minimum programowe dla tego obszaru
to 70% wymagań podstawowych.
|
bardzo dobry 5 |
Złożone, trudne, ważne do
opanowania;
Wymagające z korzystania z różnych źródeł;
Umożliwiające rozwiązywanie problemów
Pełne opanowanie treści programu nauczania.
|
Uczeń opanował pełny zakres
wiedzy i umiejętności określonych jako
wymagania podstawowe i w swojej pracy realizuje zadania z zakresu wymagań
ponadpodstawowych.
Prowadzi portfolio językowe
|
Minimum 85% wymagań
podstawowych i 30% ponadpodstawowych.
|
celujący 6 |
Znacznie wykraczające poza
program nauczania;
Stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia;
Wynikające z indywidualnych zainteresowań;
Zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości
dodatkowych.
|
Uczeń posiada wiedzę
i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania danego
etapu, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia;
Prowadzi portfolio językowe
|
Minimum 90% wymagań
podstawowych oraz ponadpodstawowych, dodatkowo zadania wykraczające
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz