piątek, 2 września 2016

Tematy zajęć dla klasy I


  1. Które tematy przewidziane w programie na ten rok szkolny są dla Ciebie szczególnie interesujące i chciałbyś je poszerzyć?
  2. Czy masz już pomysły na ciekawe lekcje w zakresie tematów przewidzianych w programie? 
  3.  Czy w programie lekcji języka niemieckiego brakuje tematów, które chciałbyś poznać?  
Rozdział 1 Hallo, Wie geht's? 
Uczeń: 

• zna wybrane niemieckie nazwy geograficzne

• podaje po polsku podstawowe informacje na temat Niemiec (położenie, stolica, kraje sąsiadujące)

wymienia wybrane atrakcje turystyczne tradycyjnie kojarzone z Niemcami
• wita się i żegna z rówieśnikami i osobami dorosłymi, dobiera formy powitania i pożegnania stosownie do pory dnia
• rozpoczyna rozmowę, pytając o samopoczucie
• zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
• zna podstawowe przymiotniki określające wygląd i charakter 

Rozdział 2 Familie und Verwandte 
Uczeń:

• nazywa członków najbliższej rodziny
• uzupełnia zdania związane z tematem „rodzina” na podstawie ilustracji
• opowiada o czyjejś rodzinie na podstawie podanych informacji
• zna nazwy wybranych zawodów, tworzy ich żeńskie odpowiedniki
• liczy i zapisuje liczebniki główne do stu
• zna wybrane nazwy zwierząt
• uzupełnia tabelę na podstawie przeczytanych tekstów dotyczących zwierząt, a następnie odpowiada na pytania dotyczące zwierząt (min. 2)
• rozumie globalnie treść autentycznych niemieckich ogłoszeń o pracę (wskazuje nazwę zawodu)
• zna wybrane słownictwo dotyczące zainteresowań
• czyta z ogólnym zrozumieniem ogłoszenie prasowe i list
• zna i stosuje zwroty używane w listach niemieckich
• pisze list oraz e-mail do kolegi / koleżanki

Rozdział 3 Schule
Uczeń:
• zna i poprawnie wymawia nazwy przedmiotów szkolnych
• wykorzystując podane słownictwo, prowadzi (na podstawie rysunku) krótkie dialogi dotyczące przedmiotów w szkole
• zna nazwy dni tygodnia
• na podstawie planu lekcji zamieszczonego w podręczniku odpowiada na pytania dotyczące tygodniowego rozkładu zajęć
• pisemnie uzupełnia poznanym słownictwem swój wymarzony plan lekcji
• rozmawia o wymarzonym planie lekcji wg podanego schematu
• zna i stosuje słownictwo dotyczące czynności wykonywanych na lekcjach, przyporządkowuje właściwe ilustracje tekstom dotyczącym tych czynności oraz nazwom przedmiotów szkolnych, prowadzi na ten temat dialogi wg diagramu
• zna wybrane słownictwo ułatwiające wyrażanie aprobaty i dezaprobaty
• zna i poprawnie wymawia nazwy ocen szkolnych w Niemczech i potrafi je uszeregować wg obowiązującej skali
• zna nazwy przyborów szkolnych i podstawowe kolory

Rozdział 4 Hobby und Freizeit  Uczeń:
zna wybrane słownictwo związane z obsługą komputera i Internetem
• zna i stosuje słownictwo dotyczące zainteresowań i sposobu spędzania wolnego czasu
• zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i przypraw oraz podaje ich ilość
• zna czasowniki określające sposób przyrządzania potraw

Rozdział 5 Rund um die Uhr
Uczeń:

• pyta o godzinę i udziela informacji na temat czasu zegarowego
• na podstawie programu telewizyjnego określa początek i koniec poszczególnych audycji oraz czas ich trwania
• potrafi przeprowadzić dialog dotyczący czasu emisji poszczególnych programów na podstawie schematu
• zna podstawowe słownictwo określające codzienne czynności
• na podstawie historyjki obrazkowej opowiada o przebiegu dnia wybranego członka rodziny, podając czas zegarowy; przy wątpliwościach potrafi wyrazić przypuszczenie, używając zwrotu ich glaube
• udziela krótkich informacji o przebiegu swojego dnia z podaniem czasu zegarowego i uzyskuje takie informacje od swoich kolegów
• nazywa pory dnia

 Rozdział 6 Essen und trinken
Uczeń:

• zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i posiłków
• pyta, co zazwyczaj jada kolega / koleżanka na śniadanie i sam udziela informacji na ten temat
• układa krótkie menu, uwzględniając upodobania kulinarne różnych osób
• wymienia w krótkiej wypowiedzi pisemnej swoje ulubione i mniej lubiane potrawy
• prowadzi krótki dialog na temat lubianych i mniej lubianych potraw
• wymienia po kilka przykładów dla każdej z podanych grup artykułów spożywczych
• krótko określa smak i jakość potraw
• zna słownictwo dotyczące rodzajów opakowań żywności
• pyta o cenę drobnych dań, przekąsek i napojów oraz podaje ich cenę


2 komentarze: