- Które tematy przewidziane w programie na ten rok szkolny są dla Ciebie szczególnie interesujące i chciałbyś je poszerzyć?
- Czy masz już pomysły na ciekawe lekcje w zakresie tematów przewidzianych w programie?
- Czy w programie lekcji języka niemieckiego brakuje tematów, które chciałbyś poznać?
Uczeń:
• zna wybrane niemieckie nazwy geograficzne
• podaje po polsku podstawowe informacje na temat Niemiec
(położenie, stolica, kraje sąsiadujące)
• wymienia wybrane atrakcje turystyczne
tradycyjnie kojarzone z Niemcami
• wita się i żegna z rówieśnikami i osobami
dorosłymi, dobiera formy powitania i pożegnania stosownie do pory dnia
• rozpoczyna rozmowę, pytając o samopoczucie
• zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji
o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
• zna podstawowe przymiotniki określające wygląd i charakter
Rozdział 2 Familie und Verwandte
Uczeń:
• nazywa członków najbliższej rodziny
• uzupełnia zdania związane z tematem „rodzina” na podstawie
ilustracji
• opowiada o czyjejś rodzinie na podstawie podanych
informacji
• zna nazwy wybranych zawodów, tworzy ich żeńskie odpowiedniki
• liczy i zapisuje liczebniki główne do stu
• zna wybrane nazwy zwierząt
• uzupełnia tabelę na podstawie przeczytanych tekstów dotyczących
zwierząt, a następnie odpowiada na pytania dotyczące zwierząt (min. 2)
• rozumie globalnie treść autentycznych niemieckich ogłoszeń
o pracę (wskazuje nazwę zawodu)
• zna wybrane słownictwo dotyczące zainteresowań
• czyta z ogólnym zrozumieniem ogłoszenie prasowe i list
• zna i stosuje zwroty używane w listach niemieckich
• pisze
list oraz e-mail do kolegi / koleżankiRozdział 3 Schule
Uczeń:
• zna i poprawnie wymawia nazwy przedmiotów szkolnych
• wykorzystując podane słownictwo, prowadzi (na podstawie rysunku)
krótkie dialogi dotyczące przedmiotów w szkole
• zna nazwy dni tygodnia
• na podstawie planu lekcji zamieszczonego w podręczniku
odpowiada na pytania dotyczące tygodniowego rozkładu zajęć
• pisemnie uzupełnia poznanym słownictwem swój wymarzony plan
lekcji
• rozmawia o wymarzonym planie lekcji wg podanego schematu
• zna i stosuje słownictwo dotyczące czynności wykonywanych
na lekcjach, przyporządkowuje właściwe ilustracje tekstom dotyczącym tych
czynności oraz nazwom przedmiotów szkolnych, prowadzi na ten temat dialogi wg
diagramu
• zna wybrane słownictwo ułatwiające wyrażanie aprobaty
i dezaprobaty
• zna i poprawnie wymawia nazwy ocen szkolnych
w Niemczech i potrafi je uszeregować wg obowiązującej skali
• zna nazwy przyborów szkolnych i podstawowe kolory
Rozdział 4 Hobby und Freizeit Uczeń:
• zna wybrane słownictwo związane
z obsługą komputera i Internetem
• zna i stosuje słownictwo dotyczące zainteresowań
i sposobu spędzania wolnego czasu
• zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i przypraw oraz
podaje ich ilość
• zna czasowniki określające sposób przyrządzania potraw
Rozdział 5 Rund um die Uhr
Uczeń:
• pyta o godzinę i udziela informacji na temat czasu
zegarowego
• na podstawie programu telewizyjnego określa początek i koniec
poszczególnych audycji oraz czas ich trwania
• potrafi przeprowadzić dialog dotyczący czasu emisji
poszczególnych programów na podstawie schematu
• zna podstawowe słownictwo określające codzienne czynności
• na podstawie historyjki obrazkowej opowiada o przebiegu
dnia wybranego członka rodziny, podając czas zegarowy; przy wątpliwościach potrafi
wyrazić przypuszczenie, używając zwrotu ich glaube
• udziela krótkich informacji o przebiegu swojego dnia
z podaniem czasu zegarowego i uzyskuje takie informacje od swoich
kolegów
• nazywa pory dnia
Rozdział 6 Essen und trinken
Uczeń:
• zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i posiłków
• pyta, co zazwyczaj jada kolega / koleżanka na śniadanie
i sam udziela informacji na ten temat
• układa krótkie menu, uwzględniając upodobania kulinarne różnych
osób
• wymienia w krótkiej wypowiedzi pisemnej swoje ulubione
i mniej lubiane potrawy
• prowadzi krótki dialog na temat lubianych i mniej lubianych
potraw
• wymienia po kilka przykładów dla każdej z podanych grup
artykułów spożywczych
• krótko określa smak i jakość potraw
• zna słownictwo dotyczące rodzajów opakowań żywności
• pyta o cenę drobnych dań, przekąsek i napojów oraz
podaje ich cenę
Bardzo fajny blog!
OdpowiedzUsuńsehr cool blog
OdpowiedzUsuń