- Które tematy przewidziane w programie na ten rok szkolny są dla Ciebie szczególnie interesujące i chciałbyś je poszerzyć?
- Czy masz już pomysły na ciekawe lekcje w zakresie tematów przewidzianych w programie?
- Czy w programie lekcji języka niemieckiego brakuje tematów, które chciałbyś poznać?
Uczeń:
• zna nazwy pór roku i miesięcy
• wyszukuje odpowiednie informacje w tekście słuchanym
dotyczącym urodzin
• podaje, kiedy ma urodziny i krótko relacjonuje, jak je
obchodzi
• krótko opowiada o pogodzie w różnych porach roku
(odpowiada na pytania)
• na podstawie schematu podaje, które pory roku lubi,
a których nie lubi, i krótko uzasadnia swój wybór
• pyta o datę i ją podaje
• zna nazwy świąt obchodzonych w Niemczech i Polsce i wyszukuje odpowiednie informacje na ten temat
• zna podstawowe zwroty typowe dla formułowania zaproszeń
i dla reagowania na zaproszenia
• zna podstawowe nazwy przedmiotów, które można dać
w prezencie
• wyszukuje odpowiednie informacje w tekstach pisanych
dotyczących prezentów i urodzin
• prowadzi krótkie dialogi, wykorzystując podane pomysły na
prezenty oraz wysłuchany tekst
• sporządza listę własnych wymarzonych prezentów urodzinowych,
krótko argumentując swoje decyzje
• potrafi złożyć proste życzenia urodzinowe, wyrazić radość
z otrzymanych prezentów, zaproponować gościom wspólne spędzenie czasu
Rozdział 2 - Wohnen
Uczeń:
• zna podstawowe słownictwo związane z mieszkaniem
w wieżowcu w centrum miasta, które umożliwia mu odnalezienie
podstawowych informacji
• zna podstawowe słownictwo związane z różnymi rodzajami
mieszkań (dom jednorodzinny, dom szeregowy, kamienica z mieszkaniami na
wynajem) oraz z okolicą zamieszkania (centrum miasta, peryferie, poza
miastem), które umożliwia mu odnalezienie podstawowych informacji w tekście
• na podstawie tekstu krótko określa zalety i wady mieszkania
w centrum miasta
• krótko opowiada, gdzie
i jak mieszka, uwzględniając rodzaj budynku, opis ulicy, inne budynki
i instytucje publiczne znajdujące się w okolicy (szkoła, sklepy, park
itp.)
• zna nazwy poszczególnych pomieszczeń, wybranych mebli
i urządzeń, krótko opisuje te pomieszczenia na podstawie tekstu pisanego
• właściwie przyporządkowuje nazwy mebli i sprzętów domowych
poszczególnym pomieszczeniom i o nich opowiada
• określa położenie przedmiotów i osób
Rozdział 3 - Ferien, Freizeit, Urlaub
Uczeń:
• zna podstawowe słownictwo dotyczące wakacji i ferii
zimowych, planów wakacyjnych oraz środków lokomocji
• poprawnie przyporządkowuje podpisy zdjęciom o tematyce
wakacyjnej
• opierając się na przykładach zapisanych na tablicy, opisuje
swoje plany wakacyjne
• opisuje zdjęcia, wykorzystując podane zwroty
• prowadzi krótkie dialogi na temat wakacji w mieście,
wykorzystując listę z przykładami zamieszczoną w podręczniku
• formułuje pisemną odpowiedź na e-mail kolegi dotyczącą wakacji
w mieście
• zna nazwy wybranych krajów związkowych w Niemczech
i ich stolic (min. 3)
• opowiada o terminach ferii w Polsce
i w Niemczech
• pisze, dokąd chciałby pojechać w czasie wakacji, krótko
uzasadniając swój wybór
• rozumie treść kartki pocztowej z wakacji i potrafi
napisać własną
Uczeń:
• zna nazwy budynków, instytucji i innych miejsc
w mieście oraz potrafi określić ich położenie
• zna nazwy stron świata i kierunków poruszania się
• zna i poprawnie zapisuje liczebniki główne od 100 wzwyż
• zna słownictwo dotyczące określania miejsca, w jakim ktoś
się znajduje lub do którego zmierza, potrafi powiedzieć, co w tym miejscu
można załatwić
• na podstawie przykładu pisze
/ prowadzi krótkie dialogi dotyczące pytania o drogę
• globalnie rozumie dłuższy tekst pisany i na podstawie
rysunku określa, kto jest autorem danej wypowiedzi
• na podstawie tekstu przygotowuje w grupie opowiadanie
o zdarzeniu na skrzyżowaniu
• dopasowuje właściwe podpisy do ilustracji znaków drogowych
• uzupełnia przepisy drogowe poznanym słownictwem
• zna wybrane przepisy obowiązujące pieszych i rowerzystów
w mieście
• pisze kartkę z pozdrowieniami
• bierze udział w pracy projektowej „Eine Stadtrundfahrt
durch ...”, prezentując atrakcje turystyczne wybranego miasta
Rozdział 5 - Große und kleine Geschichten
Uczeń:
• po wysłuchaniu dialogów opisujących stany i wydarzenia
w czasie przeszłym Präteritum układa podobne dialogi na podstawie
schematu
• zna słownictwo opisujące czynności życia codziennego
• poprawnie opisuje
w czasie przeszłym Perfekt obrazki dotyczące przebiegu dnia
• po wysłuchaniu nagrania opowiada krótko, co przydarzyło się Jakobowi
i o czym zapomniała jego siostra, a następnie pisze według
wzoru, co Jakob zrobił źle
• opowiada o swoim pechowym dniu w szkole
• pisze w odpowiedzi prosty e-mail do koleżanki
• zna słownictwo związane ze spotkaniami towarzyskimi
• opisuje ilustracje dotyczące spotkania klasowego
• krótko opowiada o swoim balu karnawałowym
• zna słownictwo dotyczące wybranego wydarzenia historycznego,
odkrycia lub/i wynalazku
• globalnie rozumie tekst czytany (ciekawostki historyczne)
• buduje krótki dialogi na temat wybranego odkrycia i/ lub
wynalazku
• na podstawie wywiadu, który przeprowadza ze swoim kolegą, pisze
krótką relację na temat przebiegu jego dnia
• krótko opisuje przebieg swojego poprzedniego dnia
Rozdział 6 - Bleib gesund
Uczeń:
• zna podstawowe słownictwo dotyczące zdrowia i choroby:
nazwy chorób i dolegliwości, lekarzy i leków
• na podstawie przeczytanego i wysłuchanego opisu
dolegliwości radzi, do jakiego lekarza należy się udać
• zna typowe zwroty niezbędne w rozmowie z lekarzem
• porządkuje podane kwestie w taki sposób, żeby powstał
dialog u lekarza
• czyta receptę i zalecenia lekarskie ze zrozumieniem
• poprawnie dopasowuje odpowiedzi do poszczególnych e-maili
opisujących różne problemy, nie tylko zdrowotne
• pisze e-mail do Net Doktora, wykorzystując podane informacje
• zna słownictwo dotyczące zdrowego stylu życia,
a w szczególności właściwego odżywiania, sportu, zapobiegania
stresowi i uzależnieniom
• krótko opisuje w formie ustnej i pisemnej własny styl
życia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz