poniedziałek, 5 września 2016

Tematy zajęć dla klasy II

  1. Które tematy przewidziane w programie na ten rok szkolny są dla Ciebie szczególnie interesujące i chciałbyś je poszerzyć?
  2. Czy masz już pomysły na ciekawe lekcje w zakresie tematów przewidzianych w programie? 
  3. Czy w programie lekcji języka niemieckiego brakuje tematów, które chciałbyś poznać?   
Rozdział 1 - Ich lade dich ein

Uczeń:
• zna nazwy pór roku i miesięcy

• wyszukuje odpowiednie informacje w tekście słuchanym dotyczącym urodzin
• podaje, kiedy ma urodziny i krótko relacjonuje, jak je obchodzi
• krótko opowiada o pogodzie w różnych porach roku (odpowiada na pytania)
• na podstawie schematu podaje, które pory roku lubi, a których nie lubi, i krótko uzasadnia swój wybór
• pyta o datę i ją podaje
• zna nazwy świąt obchodzonych w Niemczech i Polsce i wyszukuje odpowiednie informacje na ten temat
• zna podstawowe zwroty typowe dla formułowania zaproszeń i dla reagowania na zaproszenia
• zna podstawowe nazwy przedmiotów, które można dać w prezencie
• wyszukuje odpowiednie informacje w tekstach pisanych dotyczących prezentów i urodzin
• prowadzi krótkie dialogi, wykorzystując podane pomysły na prezenty oraz wysłuchany tekst
• sporządza listę własnych wymarzonych prezentów urodzinowych, krótko argumentując swoje decyzje
• potrafi złożyć proste życzenia urodzinowe, wyrazić radość z otrzymanych prezentów, zaproponować gościom wspólne spędzenie czasu

Rozdział 2 - Wohnen

 Uczeń: 
• zna podstawowe słownictwo związane z mieszkaniem w wieżowcu w centrum miasta, które umożliwia mu odnalezienie podstawowych informacji
• zna podstawowe słownictwo związane z różnymi rodzajami mieszkań (dom jednorodzinny, dom szeregowy, kamienica z mieszkaniami na wynajem) oraz z okolicą zamieszkania (centrum miasta, peryferie, poza miastem), które umożliwia mu odnalezienie podstawowych informacji w tekście
• na podstawie tekstu krótko określa zalety i wady mieszkania w centrum miasta
krótko opowiada, gdzie i jak mieszka, uwzględniając rodzaj budynku, opis ulicy, inne budynki i instytucje publiczne znajdujące się w okolicy (szkoła, sklepy, park itp.)
• zna nazwy poszczególnych pomieszczeń, wybranych mebli i urządzeń, krótko opisuje te pomieszczenia na podstawie tekstu pisanego
• właściwie przyporządkowuje nazwy mebli i sprzętów domowych poszczególnym pomieszczeniom i o nich opowiada
• określa położenie przedmiotów i osób

Rozdział 3 - Ferien, Freizeit, Urlaub 

 Uczeń:

• zna podstawowe słownictwo dotyczące wakacji i ferii zimowych, planów wakacyjnych oraz środków lokomocji
• poprawnie przyporządkowuje podpisy zdjęciom o tematyce wakacyjnej
• opierając się na przykładach zapisanych na tablicy, opisuje swoje plany wakacyjne
• opisuje zdjęcia, wykorzystując podane zwroty
• prowadzi krótkie dialogi na temat wakacji w mieście, wykorzystując listę z przykładami zamieszczoną w podręczniku
• formułuje pisemną odpowiedź na e-mail kolegi dotyczącą wakacji w mieście
• zna nazwy wybranych krajów związkowych w Niemczech i ich stolic (min. 3)
• opowiada o terminach ferii w Polsce i w Niemczech
• pisze, dokąd chciałby pojechać w czasie wakacji, krótko uzasadniając swój wybór
• rozumie treść kartki pocztowej z wakacji i potrafi napisać własną

Rozdział 4 - In der Stadt

 Uczeń:

• zna nazwy budynków, instytucji i innych miejsc w mieście oraz potrafi określić ich położenie
• zna nazwy stron świata i kierunków poruszania się
• zna i poprawnie zapisuje liczebniki główne od 100 wzwyż
• zna słownictwo dotyczące określania miejsca, w jakim ktoś się znajduje lub do którego zmierza, potrafi powiedzieć, co w tym miejscu można załatwić
na podstawie przykładu pisze / prowadzi krótkie dialogi dotyczące pytania o drogę
• globalnie rozumie dłuższy tekst pisany i na podstawie rysunku określa, kto jest autorem danej wypowiedzi
• na podstawie tekstu przygotowuje w grupie opowiadanie o zdarzeniu na skrzyżowaniu
• dopasowuje właściwe podpisy do ilustracji znaków drogowych
• uzupełnia przepisy drogowe poznanym słownictwem
• zna wybrane przepisy obowiązujące pieszych i rowerzystów w mieście
• pisze kartkę z pozdrowieniami
• bierze udział w pracy projektowej „Eine Stadtrundfahrt durch ...”, prezentując atrakcje turystyczne wybranego miasta

Rozdział 5 - Große und kleine Geschichten
Uczeń: 
• po wysłuchaniu dialogów opisujących stany i wydarzenia w czasie przeszłym Präteritum układa podobne dialogi na podstawie schematu

• zna słownictwo opisujące czynności życia codziennego
poprawnie opisuje w czasie przeszłym Perfekt obrazki dotyczące przebiegu dnia
• po wysłuchaniu nagrania opowiada krótko, co przydarzyło się Jakobowi i o czym zapomniała jego siostra, a następnie pisze według wzoru, co Jakob zrobił źle
• opowiada o swoim pechowym dniu w szkole
• pisze w odpowiedzi prosty e-mail do koleżanki
• zna słownictwo związane ze spotkaniami towarzyskimi
• opisuje ilustracje dotyczące spotkania klasowego
• krótko opowiada o swoim balu karnawałowym
• zna słownictwo dotyczące wybranego wydarzenia historycznego, odkrycia lub/i wynalazku
• globalnie rozumie tekst czytany (ciekawostki historyczne)
• buduje krótki dialogi na temat wybranego odkrycia i/ lub wynalazku
• na podstawie wywiadu, który przeprowadza ze swoim kolegą, pisze krótką relację na temat przebiegu jego dnia
• krótko opisuje przebieg swojego poprzedniego dnia
 
Rozdział 6 -   Bleib gesund
Uczeń: 
• zna podstawowe słownictwo dotyczące zdrowia i choroby: nazwy chorób i dolegliwości, lekarzy i leków

• na podstawie przeczytanego i wysłuchanego opisu dolegliwości radzi, do jakiego lekarza należy się udać
• zna typowe zwroty niezbędne w rozmowie z lekarzem
• porządkuje podane kwestie w taki sposób, żeby powstał dialog u lekarza
• czyta receptę i zalecenia lekarskie ze zrozumieniem
• poprawnie dopasowuje odpowiedzi do poszczególnych e-maili opisujących różne problemy, nie tylko zdrowotne
• pisze e-mail do Net Doktora, wykorzystując podane informacje
• zna słownictwo dotyczące zdrowego stylu życia, a w szczególności właściwego odżywiania, sportu, zapobiegania stresowi i uzależnieniom
• krótko opisuje w formie ustnej i pisemnej własny styl życia
 
 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz